SALGSBETINGELSER
Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte kundeservice.
PARTENE
Selger: Baatdeler.no AS
Bedriftsnavn: Baatdeler.no AS
Adresse: Nordre Kalstadvei 8, 3772 Kragerø
TLF: 40856206
Epost: post@baatdeler.no
Betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
LEVERINGSTID
Varer som er på vårt lager vil sendes i løpet av 1-2 dager. Varer som er “på nettlager” vil normalt sendes fra oss innen 2 dager, ved avvik vil vi ta kontakt. Det kan forekomme feil på lagerstatus “på nettlager”. I kampanjeperioder må det beregnes noe lenger leveringstid. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til post@baatdeler.no.
Du vil få beskjed med e-post når ordren er iverksatt.
FRAKT OG GEBYRER
Fraktprisen kommer frem i kasse. For øvrig tilkommer ingen andre gebyrer.
Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått
produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene
holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.
BETALING
Betaling skjer ved den valgte betalingsmåten i kassa. Betalingsmåten levert av Dintero og Klarna tilbyr kortbetaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt.
BETALINGSALTERNATIV
Betaling skjer på følgende måter:
Valuta i NOK,
Priser vises med MVA inkludert.
Vipps
Kredittkort (VISA/MASTERCARD)
Faktura med 14 dagers betalingsfrist
Delbetaling
Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.
Vilkår ved fakturakjøp
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service provider) håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.
Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.
PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET
Vil bli belastet reel frakt samt ekspedisjonsgebyr på kr. 200,-. Dette gjelder også “hent-i-butikk”.
ANGRERETT OG RETURFRAKT
Les mer om angrerett her.
Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen er altså ikke blitt lagret av Baatdeler.no AS. Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut. I høysesong kan behandlingstid ved returer være noe lenger.
Tilpassede varer slik som tau, slanger og lignende som kuttes, taes ikke i retur.
TILBAKEBETALING
Ved kontant betaling mot postoppkrav tilbakebetaler vi beløpet til kontonummeret ditt. Oppgi kontonummeret ditt på din returlapp eller gi denne informasjonen til vår kundeservice.
REKLAMASJON
Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart
som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig
står vi for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.
Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.
Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.
Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende:
- Hvis det er mulig å reparere varen reparerer vi varen for deg, evt.
avtales annen løsning hvis det er en hastesak. - Du får en ny identisk vare.
- Du får tilbake pengene du har betalt for varen.
LOVER OG TVISTER
Kjøp gjennom baatdeler.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og
Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.
PERSONOPPLYSNINGER
I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler
opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av Baatdeler.no AS i egenskap av personopplysningsansvarlig.
Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Baatdeler.no AS og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at Baatdeler.no AS skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Baatdeler.no AS’ kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.
MINDREÅRIGE
Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille hos oss.
TRYKKFEIL
Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.